Studiespesialisering

Vil du oppnå generell studiekompetanse og ta høyere utdanning på universitet eller høyskole? Da kan studiespesialisering passe for deg. Du velger fordypning innen realfag eller språk, samfunnsfag og økonomi.

Hvorfor velge studiespesialisering?

Du lærer

Avhengig av dine fagvalg:

• matematikk og andre realfag
  • ledelse og økonomi
  • historie, politikk og psykologi
  • språk
  • andre teoretiske fag

Du bør være

• interessert i å arbeide med teoretiske fag
  • samarbeidsvillig, strukturert og selvdisiplinert
  • interessert i å skrive eller regne
  • interessert i kultur- og samfunnsforhold

Les mer om studiespesialisering på vilbli.no

Hvorfor velge Kirkenes videregående skole?

Kirkenes videregående skole er skolen for deg som ønsker å være del av et skolemiljø med et bredt spekter av mennesker og muligheter. Her er det opp til 600 elever og 150 ansatte.

Ved ST legger vi vekt på at utdanningsprogrammene dekker viktige områder i samfunnet og i regionen vår. Programområdene skal kvalifisere dere til yrkesområder i vekst. Tilbudet vårt skal appellere til både gutter og jenter og gi deg arbeidsmuligheter i både offentlig og privat virksomhet.

Kirkenes videregående skole bruker konkurranse som metode der det er mulig, og vi jobber aktivt med Ungt Entreprenørskap. Elevene våre har et rykte for å hente priser i store kvanta fra mesterskapene.

Så hvorfor velge Kirkenes videregående skole? Vel, hvorfor ikke!

Dette er noe av det elevene våre har fått oppleve i fagene biologi, entreprenørskap, tysk og samisk.

Søk skoleplass

Vi tilbyr følgende valgfrie programfag:

Avhengig av dine fagvalg kan du:

• gå på en internasjonal linje i Kirkenes
  • lære om matematikk og andre realfag
  • lære om ledelse og økonomi
  • lære om historie, filosofi og politikk

Fag- og timefordeling realfag

Fag- og timefordeling språk, samfunnsfag og økonomi

Veien videre

Med generell studiekompetanse kan du søke de fleste studier ved høyskoler og universiteter. Husk at noen studier kan ha spesielle opptakskrav. Dette bør du sjekke før du velger fag. Du finner søknadsfrister og krav på samordnaopptak.no.