Vellykket matkurs med 4H Finnmark!

Matkurs for deg som vil lære å lage god og rimelig mat.

Bedriftsbesøk hos Norway King Crab i Bugøynes.

Økonomi og ledelse på Vg3 ST var på bedriftsbesøk hos Norway King Crab i Bugøynes den 17. april 2024.

Sikkerhetskurs på hybrid- og elbil på kjøretøyavdelinga

Kjøretøyavdelinga ved Kirkenes videregående skole gjennomførte sikkerhetskurs på hybrid- og elbil for elevene den 16. april 2024.

Vinnere av ArcticSkills 2024

20. mars ble ArcticSkills avholdt ved Kirkenes videregående skole.

Kirkenes videregående skole arrangerer ArcticSkills 2024 19. -20. mars 2024

Yrkesfagkonkurransen ArcticSkills arrangeres for syvende gang siden oppstarten i 2016, og det er tredje gang Kirkenes vgs er vertskap for konkurransen. Konkurransen skal sette søkelys på yrkesferdigheter og bidra til å øke rekrutteringa til yrkesfagene i regionen, samtidig som ArcticSkills gir en unik mulighet til å fremme internasjonalt samarbeid mellom skoler, skolemyndigheter og elever.

Medaljedryss til Kirkenes under Finnmarksmesterskapet i yrkesfag

Torsdag 15. februar deltok yrkesfagelever fra Finnmark i Finnmarksmesterskapet. De konkurrerte i fagene ambulanse, anleggmaskinfører, el-energi, helsefagarbeider, kjøretøy, sveiser og tømrer.

Husk søknadsfrist 1. februar og 1. mars

Informasjon om hvordan søke skoleplass og læreplass

Informasjon om Ungdata

I 2024 gjennomføres spørreundersøkelsen Ungdata i Finnmark blant elever på videregående skole.

Samenes nasjonaldag 6. februar

Skolen vår har tradisjon for å markere samenes nasjonaldag 6. februar på en verdig måte - dagen er en festdag hos oss. 2024 er intet unntak!

Finnmarksmesterskapet i yrkesfag 2024

Finnmarksmesterskapet i yrkesfag som skulle avholdes 1. februar er utsatt. Forslag til ny dato er 15. februar.